IBM

Není důležité, co máš na hlavě, ale v ní.

Ajťák není jen ten podivín v kostkované košili v rohu jídelny. Ajťák je totiž hlava (po) mazaná. Na to měla upozornit náborová kampaň IBM Česká republika.

  • RECRUITING
  • ORIGINAL CAMPAIGN
  • CREATIVITY
  • COPYWRITING
  • CONTENT
  • DISPLAY
  • ANIMATION
  • MEDIAPLANNING
  • SYNERGY
  • ONLINE
  • OFFLINE

O PROJEKTU

Genderově vyvážené

Když jsme byli osloveni IBM Česká republika, abychom jim pomohli s touto náborovou kampaní, brali jsem to jako Danajský dar. Oslovit kvalifikovanou pracovní sílu v tomto segmentu nebude žádná hračka. O to víc, že dalším požadavkem bylo, aby byla genderově vyrovnaná. Inzeráty tedy měly zaujmout jak muže, tak ženy. Pozice IT specialista měla jasně vyzvat akci i něžné pohlaví.
V rámci našeho malého průzkumu mezi pracovníky v IT jsme zjišťovali, jaké mají chování, jaký druh komunikace nastavit či jak jsou na tom s humorem. Zjistili jsme, že to jsou úplně normální, zábavní a neuvěřitelně chytří lidé. Právě na posledně jmenovaném faktu jsme se rozhodli postavit samotnou kampaň. Na jejich stylu humoru a chytré hlavě.

REAKCE

Hledá se IT

Kampaň jsme pojali jako komplexní projekt: v jednom časovém období jsme spustili hlavní část kampaně v online prostoru a tu doplnili masivní offline kampaní ve vybraných periodikách a letácích, ale také v městské dopravě, spotech v rádiích a stovkách billboardů po celé republice.

VÝSLEDKY

Jedničky a nuly

V IT je hlavním dorozumívacím jazykem JAWA a binární kód, který je složený jen z nul a jedniček. My jsme hledali jen ty jedničky. Díky kampani se nám podařilo najít a zaměstnat více než 2 000 IT odborníků na různých pozicích! A to v relativně krátkém časovém období 2,5 let. Narůstající počet klientů, který se šplhá až k 600, tak dovoluje v této úspěšné kampani pokračovat a dále ji rozvíjet. Zajímavé je, že poměr žen a mužů sice mluvil ve prospěch pánů, nicméně díky kampani se přihlásilo daleko více žen.

2000

nových zaměstnanců během 2,5 let